Violina

Violina

24 Oct 2017

Primeri pop, folk i disko-folk pesama


Model pop-pesme (sa melodijom)

A kad se nebo otvori

Prva (od triju) strofa i refren

Devojka si, kao vila,
uvek bila - meni mila;
devojka si, kao vila,
u-vek bi-la, me-ni mi-laaaa

A - KAD - SE - NEBO - OTvoriiiiiii,
zvezde će sa njega sjati,
potok života žuboriiiiiii;
samo, dušo, sve će - ti se kas'tiiii.


Primeri disko-folk pesama (sa melodijama)

Mala lažljivica

Tri strofe sa ponavljanjem refrena i (jednom) njegovom izmenom

Lažljivica - postala sam, lažljivica,
kradljivica tvoga srca, kradljivica.

Refren

Zarada je moja večna,
drugu grlit' nikad nećeš,
i zato je pesma tečna,
da se samo sa mnom srećeš.


Šuterka

Prve tri od šest(orih) :-) strofa - bez refrena

Šutnula sam tebe, dragi,
šutnula k'o papuču.
Zato teram osmeh blagi,
češljam tvoju glupaču!

Šuterka sam bez penala,
Darko mi je uzor pravi.
Zvezdina je bio ala,
doprineo njenoj slavi.

Šut mi je neverovatan,
makazice u Ognjena!
Spoj je ovaj baš šokantan,
JOJ, ja nisam slika njena!


Folk-pesme (sa melodijama)

Nada

Prva strofa

Na zgarištu naše sreće,
plakao sam, nekad, davno.
Vratiti se ona neće,
cvete plavi, polje ravno.

Refren

Što je bilo davno nestalo je,
cveće sreće sasvim uvelo je,
tugo moja pratiš me u korak,
bol u duši tako mi je gorak.


Pogled

Prva strofa

Voleo sam davno jednu ženu,
srce njeno osvojih bez reči.
Ne gledah je u burnom vremenu,
nemir duši mašta da mi leči.

Refren

Zato sada o njoj pevam stalno,
jer voleh je skoro i do groba.
Kad je sretoh beše idealno,
da gradimo srećom novo doba.


Suze tuge

Prva strofa

Violino, noćas tiho sviraj,
dušu njenu kao nekad diraj.
Pesmu ovu pevaću u tonu,
kojim nekad skidoh Vasionu.

Refren

Savremena bajka ovo nije,
moja duša nemirna je sada.
Kad je tako pesma neka lije,
suze tuge podno moga grada.


Cvet u kosi

Prva strofa

Ovog leta sve me draga na nas dvoje seća,
al' godine protekle su, kako da ih vratim?
Tvoja senka svud me prati, kao nekad sreća,
da bez tebe ostao sam - ne mogu da shvatim.

Refren

Ti si bila cvet u kosi, koji radost mi donosi,
moja ljubav nepevana, pesma mlađih dana.
Neka zato cvet u kosi, i vremenu mom prkosi,
da mi pesma nepevana bude melem a ne rana.


Zadnja nada

Prva i poslednja od 6 strofa (bez refrena)

U tami mi zasja ona,
al' gorčinom okovana;
žalosti su bila zvona -
duši rana otrovana.

Prošlost tužna protekla je,
dragu moju grlim sada,
Sunce sreće dotakla je
dnom života zadnja nada.




No comments:

Post a Comment